Weiszburg Zsuzsi, karvezető

27 Avr

Une version hongroise pour nos amis hongrois, parce qu’hongrois qu’ils peuvent tous lire le français, mais on se trompe

Nekem Magyarország, az először is a Sziget volt.
Aztán a Sziget és a paprika.
Aztán a Sziget, a paprika és a pálinka.

Ekkor kezdtem érezni, hogy az országotok igazán klassz hely.

Utána felfedeztem a Széchenyi Fürdőt, a Szimplát, az Instantot és a Csendest. Azt mondtam magamnak : ez az ország szédületes. Ráadásul Magyarországon hemzsegnek a magyar lányok, ami valami egészen extra.

Persze, e csodálatos nemzet bájai még ennyiben sem merülnek ki. Itt van még Liszt Ferenc, Kertész André és Imre, Bartók Béla Weiszburg Zsuzsi is. Nem ismeritek? Akkor fogalmatok sincs Magyarországról.

(Ki ez a kioktató francia fickó? Én vagyok, és méltó kívánok lenni a franciák világszerte elhíresült arroganciájához.)

Zsuzsi 22 éves, karvezető és jófej. Meghívott egy próbára, amely Budapest egy belvárosi iskolájának tantermében zajlott, 22 bájos kis kórista részvételével: ők alkotják az Oriolus Kórust (nevük a lombok közt csicsergő kis énekesekre utal – mármint, mint köztudomású, nagyjából valami madarakra).
A kórustagok nem kevésbé jófejek, annak ellenére, hogy zavarbaejtő kérdésekkel bombáznak, mint például:
– Are we gonna become famous ? (Híresek leszünk?)
Yeah sure, worldwide famous. (Egyáltalán nem, a barátaimat leszámítva senki sem olvassa ezt a blogot, és kizárólag a tesóim posztolnak kommenteket)
– Are you the guy writing a blog about the Nazis ?
(Ezt le sem fordítom, elég ha annyit tudtok, hogy ez a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület iránt táplált őrült szenvedélyemmel függ össze. Mindenkinek joga van az életben a saját kis bűnös örömeihez.)

A fenti összefüggéstelen bevezető után hallgassuk meg, miként mutatkozik be a nap vendége (szolgálatkész barátja és tolmácsa, Gombos András, becenevén Gombi kíséretében).
(elnézést, a vetítés egyfajta magyar-angol keverék, a felirat francia, az élet már csak ilyen tökéletlen, ez van)

Who’s the boss ?
Zsuzsi’s the boss.
Mosolygós, kedves ő az Orioluskákkal, tekintélye ugyanakkor töretlen.
A próba során cuki kis pisszenésekkel teremt rendet, melyek hatására minden Orioluska engedelmesen fordítja felé a fejét. Karizma.
Karjával kavarja a levegőt, ujjaival csettint, és az éneklők értik.

LOL
Időnként elsüt néhány kis zenész-poént.

Átadni
Ez talán meglepően hangzik, de az én kedvenc magyar karvezetőm mindenek fölött a klasszikus zenéért rajong.
Zongorázik, hegedül és énekel.
Nyolcévesen beleszeretett Bartók Bélába. A Budapesti Zeneakadémián ez minden bizonnyal elég általános.
Azt mondja, szereti a bécsi klasszikusokat, Haydnt, Mozartot, Beethovent. « És a klasszikusok és a romantikusok találkozását… »
Okos és művelt válaszom erre valami olyasmi, hogy « ahhhh », és bólogatok, mintha pontosan tudnám, miről is beszél.
« Beethoven, Schubert, Mendelssohn… »
Ja, ok, hát igen, nekem mindent meg kell magyarázni …
« Ismered a második bécsi iskolát? », kérdi.
Ez az a pont, ami nekem már tényleg magas…
« Schönberg, Webern et Berg. »
Persze, persze, világos, én is mindig őket hallgattam, közvetlenül a the Fugees Bartók iránti rajongásom után.
« Bonyolult hallgatni, de én szeretem. Mert értem a szerkesztésmódját … »
Hát én viszont egyáltalán nem, és pont ebben áll Zsuzsi nagy küldetése az életben:

u.i.: Köszönet Annának a fordításért.

2 Réponses to “Weiszburg Zsuzsi, karvezető”

  1. Lilla 28 avril 2011 à 10 h 40 min #

    nagyon büszke vagyok a kishugomra, aki híres lett :))

Laisser un commentaire

